Fråga oss!

Se de vanligaste frågorna och svaren
eller skicka en fråga till oss.

Man skriver på dator

Använd appen

Enklaste vägen till dina försäkringar

Med vår app nära till hands kan du smidigt hantera dina försäkringar och sköta kontakten med oss: sök vård dygnet runt, boka tid hos specialist eller psykolog med biljett, följ ärenden och kommande utbetalningar, betala självrisken och skicka in kvitton, intyg eller bilder.

Ladda ner appen här

Appen finns för Android och iOS (Iphone). Hämta den här:

App Store

Google Play

Det här kan du göra i appen

Appen innehåller flera olika funktioner. Vilka funktioner du har tillgång till och kan använda beror på vilka försäkringar du har hos oss. Logga in på Mina sidor för att se vilka försäkringar du har.

  • Ladda upp bilder på dina kvitton för egna utlägg och skicka in en begäran om ersättning från oss.
  • Ladda upp bilder på dina ärr och skicka in en begäran om ersättning från oss.
  • Ladda upp bilder på dina intyg om sjukskrivning och skicka in en begäran om ersättning från oss.
  • Se aktuell status för dina ärenden, brev och remisser.
  • Se dina kommande utbetalningar från försäkringen.
  • Betala din självrisk via Swish eller kort.
  • Få en medicinsk bedömning och en rekommendation om lämplig vård eller behandling genom ett digitalt vårdbesök. Träffa en läkare digitalt via chatt eller videosamtal. Öppet alla dagar dygnet runt.
  • Få recept på läkemedel utskrivet, remiss för provtagning eller remiss för ett fysiskt eller digitalt fysiskt besök hos en specialist.
  • Boka tid med utfärdad biljett för fysiskt eller digitalt vårdbesök hos specialist efter godkänd remiss. Välj dag och tid själv. Lägg till tid, plats och vem du ska träffa i din egen kalender.
  • Boka tid med utfärdad biljett med en av våra psykologer på telefon för en bedömning. Välj dag och tid själv. Lägg till tid och vem du ska träffa i din egen kalender.
  • Be om ett återbesök i ett ärende som du tidigare har fått vård eller behandling i.
  • Se bokade besök, till exempel läkarbesök, med information om när, vem du ska träffa och var (med karta). Du kan också boka om eller boka av bokade besök.
  • Se tidigare besök med möjlighet att be om ett återbesök.
  • Se vilka försäkringar du och familjen har.
  • Kontakta oss via telefon.


App support

Om du har frågor om appen, kontakta oss via meddelande-formuläret nedan.

Skicka ett meddelande

Fråga oss!

De vanligaste frågorna om appen

Hjälpte den här sidan dig?